Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

ΠΙΝΑΚΕΣ.WSJ. Οι αναφορές περί πλεονάσματος τα νέα “greek statistics”? «H Ελλάδα θα μπορούσε να κάνει στάση πληρωμών για το εξωτ.χρέος & να συνεχίσει την καταβολή συντάξεων-μισθών από τους φόρους»





Σύμφωνα με άρθρο αναλυτών της Wall Street Journal, που αναπαράχθηκε την ίδια ημέρα από την ηλεκτρονική της σελίδα, MoneyBeat και το blog της Wall Street Journal στις Βρυξέλλες με την ονομασία Real Time Brussels, η ολη διαδικασία του πρωτογενούς πλεονάσματος, είναι άλλη μια υπόθεση μαγειρέματος των στατιστικών στοιχείων.


Κάνοντας λόγο για «μαστορέματα», η WSJ παρακολουθεί τον εκπρόσωπο της Κομισιόν να αναλύει ουσιαστικά τα βήματα που έγιναν για να μετατραπεί το έλλειμα του προυπολογισμού, σε πλεόνασμα.

Επίσης μαθαίνουμε ότι, δεν συνυπολόγισαν την κρατική βοήθεια στις τράπεζες, που έφτασε στο 10,8% του ΑΕΠ…

Ακόμη σε ερώτηση που υποβλήθηκε στην Κομισιόν αν αυτή είναι η στάνταρ διαδικασία υπολογισμού, αυτή απάντησε ότι δεν είναι αλλά κάθε χώρα έχει την διαδικασία της!





Η WSJ δημοσίευσε και σχετικό πίνακα με τίτλο «Πώς να κάνετε το έλλειμμα να εξαφανιστεί»





Τέλος, έχει σημασία ότι η WSJ αναφέρει κάτι που θα ήταν αδιανόητο να ψελλίσει κάποιο απ τα παπαγαλάκια στα πάνελ και αλίμονο στον πολιτικό που θα τολμούσε να το προτείνει.





Ότι όλη αυτή η ιστορία, «θεωρητικά σημαίνει ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να κάνει στάση πληρωμών για το εξωτερικό χρέος και να συνεχίσει την καταβολή συντάξεων και μισθών στο εσωτερικό από τους φόρους που συλλέγει».


Το μαγείρεμα των στοιχείων για να δείξει η κυβέρνηση των δανειστών πλεόνασμα, το είχε βροντοφωνάξει ήδη το Reuters από το καλοκαίρι.










Πλέον είναι θέμα συζήτησης...



















Περισσότερα Greek Statistics? Η Τρόικα επιβεβαιώνει πρωτογενές πλεόνασμα  
23 Απρ. 2014
Matina Stevis and  Charles Forelle


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε την Τετάρτη ότι η Ελλάδα κατέγραψε πρωτογενές πλεόνασμα, εκτός από τις πληρωμές χρέους, αξίας € 1.5 δις (2,1 δισ. δολ.) το 2013, υπερβαίνοντας το στόχο για ένα ισορροπημένο πρωτογενή προϋπολογισμό και ανοίγοντας το δρόμο για συνομιλίες της χώρας σχετικά με την ελάφρυνση του χρέους αργότερα αυτό το έτος .


Ζήτω, πολλοί είπαν: Η Αθήνα δεν έχει μόνο πίασει τους στόχους του προϋπολογισμού της αλλά τους ξεπέρασε, μετά από χρόνια που δεν έπιανε τους στόχους λιτότητας που συνέτριψαν την οικονομία της και που αργότερα θεωρήθηκαν ως πολύ σκληροί, ακόμη και από τους πιστωτές της Ελλάδας. Η τελευταία εξέλιξη σημαίνει ότι η ελληνική κυβέρνηση θα μπορέσει να αναδιανείμει μέρος του πλεονάσματος στους πολίτες της.


 (Στη θεωρία, αυτό σημαίνει, επίσης, ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να κάνει στάση πληρωμών για το εξωτερικό χρέος και να συνεχίσει την καταβολή συντάξεων και μισθών στο εσωτερικό από τους φόρους που συλλέγει, αλλά αυτό είναι μια διαφορετική ιστορία).


Το ποσοστό αυτό είναι «μια αντανάκλαση της αξιοσημείωτης προόδου που η Ελλάδα έχει σημειώσει στην αποκατάσταση των δημόσιων οικονομικών της από το 2010», δήλωσε ο Simon O'Connor, εκπρόσωπος της Κομισιόν.


Αλλά αν κάνουμε ένα βήμα πίσω και το εξετάσουμε πιο προσεκτικά: κάτι δεν πάει καλά.


Πράγματι, η Eurostat, ανέφερε την Τετάρτη ότι η Ελλάδα είχε έλλειμμα το 2013, 23 δισ. , και ξόδεψε  € 7.2 δισ. για πληρωμές τόκων. Αυτό κάνει το πρωτογενές ισοζύγιο-σύμφωνα με τον ορισμό που χρησιμοποιείται ευρέως από τους οικονομολόγους και την ίδια την Eurostat η ίδια- να έχει έλλειμμα ύψους € 16 δισ., ή 8,7% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της Ελλάδας.


Ένας εκπρόσωπος της Eurostat δήλωσε ότι το νούμερο του "πρωτογενούς πλεονάσματος" για την Κομισιόν περιλαμβάνει προσαρμογές στον ορισμό της Eurostat, αν και είπε ότι δεν ήξερε τι ακριβώς ήταν αυτές και έθεσε ερωτήματα σε έναν εκπρόσωπο της Επιτροπής.


Ο κ. O'Connor υποχρεώθηκε να δώσει λεπτομέρειες:


Πρώτον, εξαιρούνται οι δαπάνες για τόκους 4,0% του ΑΕΠ.
 

Μέχρι εδώ, καλά. Αυτό είναι σύμφωνα με το πρότυπο ορισμό του πρωτογενούς πλεονάσματος.


Αλλά όμως τα μαστορέματα συνεχίζονται:


Δεύτερον, έχουμε αποκλείσει αρκετά συγκεκριμένα στοιχεία, κυρίως ώστε να αντανακλά καλύτερα την υποκείμενη διαρθρωτική δημοσιονομική θέση.


Το 2013, οι προσαρμογές αυτές ανήλθαν σε 9,5% του ΑΕΠ, αντανακλώντας κυρίως το εφάπαξ κόστος της στήριξης του τραπεζικού τομέα, η οποία ανήλθε στο 10,8% του ΑΕΠ, σύμφωνα με τον ορισμό του προγράμματος, καθώς και τις συνεισφορές των κρατών μέλη προς την Ελλάδα. που αντιστοιχούν σε κέρδη από τα ελληνικά ομόλογα που κατέχονται από τις Κεντρικές Τράπεζες, τα οποία ανήλθαν σε 1,5% του ΑΕΠ.


Αυτό. μας φέρνει σε ένα πρωτογενές πλεόνασμα 0,8% του ΑΕΠ.


Έδωσε επίσης έναν πίνακα που έκανε να καταρρεύσουν οι εν λόγω πρόσθετες εξαιρέσεις, ως ποσοστό του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος. (Το ΑΕΠ στην Ελλάδα το 2013 ήταν € 182 δισεκατομμύρια.)






Ερωτηθείς εάν αυτή η μέθοδος έχει εφαρμοστεί σε κανένα άλλο μέλος της ΕΕ, η Κομισιόν απάντησε σε ένα email: «Όχι, ο ορισμός είναι συγκεκριμένος για κάθε χώρα."

(“No, the definition is country-specific.”)




 Μετάφραση - Απόδοση: LEFTeria-news



ΔΙΑΒΑΣΤΕ - ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ




REUTERS. Η Ελλάδα πέτυχε πλεόνασμα με την βοήθεια κονδυλίων της ΕΕ!



REUTERS Περί «επιμήκυνσης χρέους», «στήριξης της συγκυβέρνησης του συντηρητικού πρωθυπουργού» και «τεχνητά κατασκευασμένης» πώλησης του ομολόγου.


MoneyBeat/WSJ. “Επιστροφη στις αγορές - η επόμενη μέρα. Μετά το πάρτυ, το hangover”.



VIDEO.WSJ.Δεν θέλουμε να σας χαλάσουμε το πάρτυ με τα ελληνικά ομόλογα, αλλά…δεν θα πάρουμε! Έσκασαν στα γέλια οι δημοσιογράφοι.


ΠΙΝΑΚΑΣ. ECONOMIST Έρευνα έδειξε ότι οι Ελληνες ζημιώθηκαν μπαίνοντας στην ΕΕ, με στοιχεία 1981-2008


BBC εναντίον Success Story. Η Ελλάδα ως πειραματόζωο της Ευρώπης.





 http://blogs.wsj.com/moneybeat/2014/04/23/greek-primary-surplus-statistics-troika-edition/



More Greek Statistics? Troika Confirms Primary Surplus
Apr 23, 2014

By Matina Stevis and  Charles Forelle



The European Commission said Wednesday that Greece recorded a primary surplus–before counting debt payments–of €1.5 billion ($2.1 billion) in 2013, overshooting a target of a balanced primary budget and paving the way for the country’s talks on debt relief later this year.


Hurray, many said: Athens has not just finally met but beaten its budget goals, after years of failing to comply with austerity targets that crushed the economy and were later viewed as too tough even by Greece’s creditors. This latest development means that the Greek government can redistribute some of the above-target surplus to its citizens. (In theory, it also means Greece could default on external debt and continue paying pensions and salaries internally from the taxes it raises, but that’s a different story).

The figure is “a reflection of the remarkable progress Greece has made in repairing its public finances since 2010,” said Simon O’Connor, a spokesman for the commission.
But take a step back, and look more closely: something isn’t quite right. Indeed, the European Union’s statistics arm, Eurostat, reported Wednesday that Greece had a government deficit in 2013 of €23 billion, and spent €7.2 billion on interest payments. That makes the primary balance—under the definition widely used by economists and Eurostat itself—a deficit of €16 billion, or 8.7% of Greece’s gross domestic product.

A Eurostat spokesman said the commission’s “primary surplus” figure includes adjustments to the Eurostat definition, though he said he didn’t know precisely what they were and referred questions to a commission spokesman.
Mr. O’Connor obliged with details:
First, we excluded interest expenditure of 4.0% of GDP.
So far so good. That’s in keeping with the standard definition of a primary surplus.
But then the tweaking goes on:

Second, we exclude several specific items, mainly to better reflect the underlying structural fiscal position.
In 2013, these adjustments amounted to 9.5% of GDP, mainly reflecting the one-off cost of the support to the banking sector, which amounted to 10.8% of GDP according to the programme definition, and the transfers from Member States to Greece corresponding to profits on Greek Bonds held by the Eurosystem Central Banks, which amounted to 1.5% of GDP.
This brings us to a primary surplus of 0.8% of GDP.

He also provided a table that broke down those additional exceptions, as a percentage of gross domestic product. (Greece’s GDP in 2013 was €182 billion.)

Asked whether this methodology has been applied in any other EU member, the commission replied in an email: “No, the definition is country-specific.”


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.