Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013

ΗΧΟΣ.RADIO NPR (USA).Παλιά ελληνική νομοθεσία περί βλασφημίας,αναστατώνει το Σύγχρονο Θέατρο & το Facebook




 O ραδιοφωνικός σταθμός NPR λειτουργεί στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 1971. δημιουργεί και εκπέμπει βραβευμένες ειδήσεις, πληροφορίες και μουσική, μέσα από ένα δίκτυο από 975 ανεξάρτητους σταθμους. Μέσω αυτών, το πρόγραμμα του NPR φτάνει σε 26 εκατομμύρια ακροατές κάθε εβδομάδα.

Στις 4 Iανουαρίου 2013, το LEFTeria-news, τον άκουσε να ασχολείται με την Ελλάδα.

Πατήστε στο Link για να ακούσετε το ρεπορτάζ.


Παλιά ελληνική νομοθεσία περί βλασφημίας, αναστατώνει το Σύγχρονο Θέατρο.

Πριν από το θάνατό του, το 1994, ένας Έλληνας μοναχός, ο Γέροντας Παΐσιος είπε στους συμπατριώτες του να στραφούν στην πίστη σε δύσκολους καιρούς.
Ο μοναχός λέγεται ότι είχε προβλέψει την οικονομική κρίση - καθώς επίσης και μια θριαμβευτική επιστροφή της ελληνικής αυτοκρατορίας.
Με την ανεργία σήμερα στα επίπεδα της Μεγάλης Ύφεσης, πολλοί Έλληνες τον θεωρούν ως προφήτη.

Αλλά αυτό ενοχλεί τον Λοΐζο Φιλίππου, έναν 27χρονο επιστήμονα. "Φαίνεται ότι κάθε φορά που υπάρχει μια κρίση στην Ελλάδα, υπάρχει μια αναζήτηση για σωτήρες», λέει ο Λοΐζος. "Περιμένουμε για ένα σημάδι από το Θεό ή έναν φωτισμένο ηγέτη. Οι Έλληνες δεν έχουν βρει τον τρόπο να λύνουν τα πρόβληματά τους, έτσι περιμένουμε κάποιον άλλο να μας σώσει."
Ο Λοΐζος δημιουργήσε μια σελίδα στο Facebook που επέκρινε τον Γέροντα Παΐσιος ως ξενοφοβικό και στενόμυαλο. ‘Αλλαξε επίσης και το όνομα του μοναχού -απο Παΐσιος έγινε Pastitsios, όπως και το ελληνικό πιάτο ζυμαρικών. Έκανε ακόμη και Photoshop με ένα κομμάτι παστίτσιο, στο πρόσωπο του μοναχού.

"Είχα πολλές αναρτήσεις και μηνύματα μέσω της σελίδας", λέει. «Οι περισσότεροι ήταν ενάντιον σε αυτό που έκανα, και άλλοι με απειλούσαν και άλλοι με έβριζαν. Αλλά μερικοί άνθρωποι έλεγαν,¨Μπράβο, είμαστε μαζί σου¨. "

Ένα Θέμα Ελευθερίας του Λόγου

Η αστυνομία δεν ήταν μεταξύ των υποστηρικτών του Λοϊζου. Είπαν ότι ‘ελαβαν χιλιάδες καταγγελίες για τον «Γέροντα Pastitsios",  την σελίδα στο Facebook.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο τον συνέλαβε με το αδίκημα της βλασφημίας, το οποίο φέρει έως και έξι μήνες φυλάκιση.
Πολλοί Έλληνες είδαν την υπόθεσή του, ως μια θεοκρατική ασφυξία της ελευθερίας του λόγου. Ήταν η πρώτη από τις δύο συλλήψεις για  βλασφημία, κατά τους τελευταίους μήνες.
Στα χρόνια πριν από την κρίση, η Ελλάδα σπάνια είχει επικαλεστεί τον νόμο , αν και μια έκδοση του υπήρχε στον ποινικό της κώδικα από το 1850.

Εκείνη την εποχή, πολλές ευρωπαϊκές χώρες είχαν νόμους περί βλασφημίας,  επειδή ο Θεός θεωρήθηκε ότι καθορίζει το πεπρωμένο της κοινότητας, λέει ο David Nash, καθηγητής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Brookes της Οξφόρδης στη Βρετανία. «Αν πάτε πίσω στην προέλευση των νόμων περί βλασφημίας σε μεσαιωνικούς χρόνους, είναι πιο πολύ για την προστασία της κοινότητας», μας είπε.

Αλλά κατά τον 20ο αιώνα, προσθέτει ο Nash, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έλαβαν μέτρα για να διαχωρίσουν την εκκλησία από το κράτος και κατάργησαν σταδιακά τους νόμους περί βλασφημίας.
Στην Ελλάδα, η Ορθόδοξη Εκκλησία παραμένει ισχυρή και οι απόψεις της για την βλασφημία παραμένουν ακλόνητες. Αλλά η εκκλησία δεν εμπλέκεται με το νόμο, δηλώνει ο Χάρης Κονιδάρης, εκπρόσωπος του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου.


Οι Υπερεθνικιστές Οργανώνουν Διαμαρτυρίες

Χριστιανοί ακτιβιστές, είχαν ωθήσει εισαγγελείς να κάνουν συλλήψεις με την κατηγορία της βλασφημίας και κατά το παρελθόν.
Το περασμένο έτος, το  νεοφασίστικό κόμμα της Χρυσής Αυγής. έκανε επίσης έκκληση για τέτοιες συλλήψεις κατά τη διάρκεια ομιλιών στο Κοινοβούλιο.
Ο Γιάννης Κτιστάκης, ένας δικηγόρος ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δήλωσε ότι οι νόμοι περί βλασφημίας ταιριάζουν στην ατζέντα τους. «Είναι η πολιτική ατζέντα του εθνικισμού», λέει. "Νομίζουν ότι τώρα είναι η ώρα να καλέσουν τους Έλληνες να σκεφτούν την « ειδική » τους ταυτότητα."

Με το πρόσχημα της υπεράσπισης της ελληνικής ταυτότητας και της ελληνικής ορθόδοξης πίστης, ενας βουλευτής της Χρυσής Αυγής, ούρλιαζε αισχρολογίες καθώς οδηγούσε ο ίδιος έναν όχλο που εισέβαλε σε ένα αμφιλεγόμενο έργο, φέτος τον Οκτώβριο. Ο όχλος, η οποία περιελάμβανε κα ιερείς, πέταξε επίσης πέτρες σε αυτούς που παρακολουθούσαν την ελληνική παραγωγή του Κόρπους Κρίστι, υο θεατρικό έργο του Terrence McNally , που απεικονίζει τον Ιησού και τους αποστόλους του, ως ομοφυλόφιλους στο σύγχρονο Τέξας.

Ο σκηνοθέτης Λαέρτης Βασιλείου, λέει ότι ήταν σαν να δέχεται επίθεση από χριστιανούς Ταλιμπάν.
«Για δύο μήνες απειλούσαν τη ζωή μας», λέει. "Κάθε μέρα υπήρχαν γράμματα λέγοντας,« Θα καείτε στην κόλαση. "Είπαν στους γονείς μου ότι, ¨Θα φέρουμε τον γιο σας σε ένα κουτί -. Κόμμένο κομμάτια και σε ένα κουτί¨. "
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος καταδίκασε έντονα τη βία - αν και ο ίδιος λέει ότι το έργο και η παρωδία του Γέροντα Παΐσιου στο Facebook είναι βλασφημία.

Το κράτος κινήθηκε νομικά κατά του Βασιλείου και του καστ, σύμφωνα με τον νόμο περί βλασφημίας, αλλά έχει πέσει η συγκεκριμένη κατηγορία εναντίον του Λοΐζου.
Εκείνος θα δικαστεί το τρέχων έτος για προσβολή της θρησκείας , αδίκημα που φέρει έως και δύο χρόνια φυλάκιση..


Μετάφραση: LEFTeria-news

Old Greek Blasphemy Laws Stir Up Modern Drama
January 04, 2013


Before he died in 1994, a Greek monk named Elder Paisios told his compatriots to turn to faith in hard times.
The monk is said to have predicted the economic crisis — as well as a triumphant return of a Greek empire.
With unemployment now at Great Depression levels, many Greeks see him as a prophet.
But that bothers Philippos Loizos, a 27-year-old scientist. "It seems like every time there's a crisis in Greece, there's a search for saviors," says Loizos. "We wait for a sign from


God or an enlightened leader. Greeks haven't figured out how to problem-solve, so we wait for someone else to save us."
Loizos set up a Facebook page that criticized Elder Paisios as xenophobic and close-minded. He also mocked the monk's name — Paisios became Pastitsios, like the Greek pasta dish. He even Photoshopped a slice of pastitsio on the monk's face.
"I got a lot of postings and messages through the page," he says. "Most were against what I was doing, and I got threatened and called names. But some people said, 'Bravo, we're with you.' "
A Free Speech Issue
The police were not among Loizos' supporters. They said they received thousands of complaints about his "Elder Pastitsios" Facebook page.
Laertis Vassiliou, the director of the play Corpus Christi, has been charged with blasphemy.
Joanna Kakissis/NPR
Last September, they arrested him and charged him with blasphemy, which carries up to six months in prison.
Many Greeks saw his case as a theocratic stifling of free speech. It was the first of two blasphemy arrests in recent months.
In the years before the crisis, Greece rarely invoked the law, though a version of it has been in the penal code since the 1850s.
Back then, many European countries had blasphemy laws because God was seen as determining the community's destiny, says David Nash, a history professor at Oxford Brookes University in Britain. "If you go back to the origins of blasphemy laws in medieval times, they're very much about protecting the community," he says.


But in the 20th century, Nash adds, most European countries took action to separate church and state and phased out blasphemy laws.
In Greece, the Orthodox Church remains powerful, and its opinions about blasphemy hold sway. But the church does not get involved with the law, says Haris Konidaris, a spokesman for Archbishop Ieronymos of Greece.
Ultranationalists Organize Protest
Christian activists have pushed prosecutors to make arrests on blasphemy charges in the past.
And in the past year, the neofascist Golden Dawn party has also called for such arrests during speeches in the Parliament.


 Yannis Ktistakis, a human-rights attorney, says the blasphemy laws fit into their agenda. "It's the political agenda of nationalism," he says. "They think that now is the time to call [on] Greeks to think about their 'special' identity."
On the pretext of defending Greek identity and the Greek Orthodox faith, a Golden Dawn parliamentary deputy screamed obscenities as he led a mob that stormed a controversial play this October. The mob, which included priests, also threw rocks at those attending the Greek production of Corpus Christi, the Terrence McNally play that portrays Jesus and his apostles as gay men in modern-day Texas.
The director, Laertis Vassiliou, says it was like being attacked by a Christian Taliban.
"For two months they were threatening our lives," he says. "Every day there were letters saying, 'You will burn to hell.' They said to my parents that, 'We will bring your son in a box — cut in pieces and in a box.' "
Archbishop Ieronymos strongly condemned the violence — though he says the play and the Facebook parody of Elder Paisios are blasphemous.
The state has charged Vassiliou and his cast under the blasphemy law but has dropped the charge against Loizos.
He still faces trial this year for the separate charge of insulting religion — which carries up to two years in prison.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.