Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου 2014

ΓΑΛΛΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ. Greecovery με φαστφουντάδικα και καφετέριες. Η “επιχειρηματικότητα ανάγκης”.

Πριν από πέντε χρόνια, κορυφαίοι τομείς στην Ελλάδα, από την άποψη δημιουργίας νέων επιχειρήσεων ήταν ο τομέας των κατασκευών, το λιανικό εμπόριο ενδυμάτων, η αγορά ακινήτων και το consulting.

Τώρα είναι το λιανεμπόριο τροφίμων…

Πάνω από 1.800 μπαρ και εστιατόρια άνοιξαν στην Αθήνα το 2013, περισσότερα από τα 1.700 του 2012.
Μόνο στο Χαλάνδρι, σαράντα παρόμοια καταστήματα άνοιξαν πέρυσι και άλλες είκοσι αιτήσεις άδειας περιμένουν έγκριση.


Το ΕΕΑ κατονομάζει την τάση αυτή ως  “επιχειρηματικότητα ανάγκης” η οποία επιτρέπει στους άνεργους να συμπληρώνουν ένα μικρό εισόδημα.


  

“Η οικονομία αγωνίζεται κάτω από αυξήσεις φόρων και περικοπές δαπανών που εφαρμόζονται για την εξασφάλιση των δανείων της ΕΕ-ΔΝΤ – αυξάνοντας αυτούς που κοιτάζουν να τα βγάλουν πέρα, κάνοντας κάτι δικό τους”.

“Από τις σχεδόν 42.000 νέες επιχειρηματικές που ξεκίνησαν στην Ελλάδα το 2012, σχεδόν το ένα τέταρτο – οι 10.000 - ήταν καφετέριες, σνακ μπαρ και εστιατόρια”.


"Είναι πολύ απλό. Όταν ένα κατάστημα κλείνει, είμαστε 90% σίγουροι ότι θα αντικατασταθεί από ένα μπαρ ή καφετέρια".

“Κάθε μέρα, αναρωτιέσαι αν έχεις κάνει τη σωστή επιλογή”,  ανέφερε η Κατερίνα, με 26 χρόνια εμπειρία στον φαρμακευτικό τομέα, που άνοιξε ένα μπαρ στην Αθήνα, αφότου απολύθηκε το 2011.


“Είμαστε ακόμα μακριά από την επίτευξη του αναπτυξιακού προτύπου της προστιθέμενης αξίας που χρειάζεται η χώρα”, σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Endeavour Χάρης Μακρυνιώτης


Στην Ελλάδα, η ανάκαμψη ξεκινά με fast food και καφέ

Sophie Makris, 3 Φεβρουαρίου 2014





Αθήνα (AFP) Η γραφίστρια και μερικής απασχόλησης μπαργούμαν, Μαρίζα Παπασμίρια, αγωνίζεται εδώ κα χρόνια να τα καυαφέρει με τις δυο δουλειές της, εργαζόμενη επτά ημέρες την εβδομάδα για € 1,600 το μήνα.

Στη συνέχεια αποφάσισε να ανοίξει ένα σνακ μπαρ στην Αθήνα, μια από τους χιλιάδες Έλληνες που κάνουν το άλμα προς την μόδα των fast food εν μέσω της οικονομικής κρίσης, που μαστίζει τη χώρα.

Με την οικονομία να έχει συρρικνωθεί κατά το ένα τέταρτο, δεδομένου ότι η χώρα έπεσε σε ύφεση το 2008 και τα εισοδήματα έχουν πέσει κάτω από το σχεδόν το ένα τρίτο, μπορεί να μην φαίνεται σαν η πιο ευοίωνη στιγμή να ανοίξει ένα σνακ μπαρ.

Όμως, “κρίση ή όχι, οι Έλληνες έχουν πάντα λίγα ευρώ για να περάσουν, δεν μένουν στο σπίτι, είναι θέμα κουλτούρας”, είπε η Παπασμιρία στο AFP.


Ίσως γιατί η αγορά εργασίας είναι τόσο κακή - πάνω από ένας στους τέσσερις Έλληνες εργαζόμενους είναι πλέον εκτός εργασίας καθώς η οικονομία αγωνίζεται κάτω από αυξήσεις φόρων και περικοπές δαπανών που εφαρμόζονται για την εξασφάλιση των δανείων της ΕΕ-ΔΝΤ αυξάνοντας αυτούς που κοιτάζουν να τα βγάλουν πέρα, κάνοντας κάτι δικό τους.



«Ήθελα να έχω ένα σταθερό επάγγελμα και να μην πρέπει να εξαρτάμαι από κανέναν», είπε η 36χρονη μέσα στο μικρό κατάστημα που ελπίζει να ανοίξει τον Φεβρουάριο σε έναν ήσυχο παράδρομο της Αθήνας.




Με τη χώρα να δείχνει κάποια σημάδια επιστροφής στην ανάπτυξη μετά από έξι χρόνια ύφεσης, η επιχειρηματική δραστηριότητα τροφίμων και ποτών τίθεται επικεφαλής.
Από τις σχεδόν 42.000 νέες επιχειρηματικές που ξεκίνησαν στην Ελλάδα το 2012, σχεδόν το ένα τέταρτο οι 10.000 - ήταν καφετέριες, σνακ μπαρ και εστιατόρια, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη του επιχειρηματικού think tank Endeavour.



Το λιανεμπόριο τροφίμων είναι πλέον κορυφαίος τομέας στην Ελλάδα από την άποψη της δημιουργίας νέων επιχειρήσεων. Πριν από πέντε χρόνια, ήταν πέμπτη συνολικά πίσω από τον τομέα των κατασκευών, το λιανικό εμπόριο ενδυμάτων, την αγορά ακινήτων και το consulting.



Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών ήδη επινόησε έναν όρο για αυτή την τάση - “επιχειρηματικότητα ανάγκης” η οποία επιτρέπει στους άνεργους Έλληνες να συμπληρώνουν ένα μικρό εισόδημα.



Πάνω από 1.800 μπαρ και εστιατόρια άνοιξαν στην Αθήνα το 2013, περισσότερα από τα 1.700 του 2012.


Μόνο στη δημοφιλή περιοχή του Χαλανδρίου, σαράντα παρόμοια καταστήματα άνοιξαν πέρυσι και άλλες είκοσι αιτήσεις άδειας περιμένουν έγκριση.


Το κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα από την κρίση ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια, και το συνοδεύτηκε απο πτώση των τιμών των ακινήτων, κάτι που έχει βοηθήσει να μειωθεί το κόστος για να ξεκινήσεις επιχείρηση.

Στο Διαδίκτυο, μεταχειρισμένος εξοπλισμός για μπαρ μπορεί να βρεθεί για σε εξευτελιστική τιμή, ο γενικός γραμματέας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου


"Είναι πολύ απλό. Όταν ένα κατάστημα κλείνει, είμαστε 90% σίγουροι ότι θα αντικατασταθεί από ένα μπαρ ή καφετέρια", δήλωσε ο Χασδάι Καπόν, αντιδήμαρχος για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.


Παρ 'όλα αυτά, μπορεί να πάρει περίπου ένα χρόνο για τα νέα καταστήματα για να βρουν τη θέση τους και να οικοδομήσουν μια σταθερή πελατεία.


 “Κάθε μέρα, αναρωτιέσαι αν έχεις κάνει τη σωστή επιλογή”,  ανέφερε η Κατερίνα, με 26 χρόνια εμπειρία στον φαρμακευτικό τομέα, που άνοιξε ένα μπαρ στην Αθήνα, αφότου απολύθηκε το 2011.


"Σκέφτεσαι να πας στο εξωτερικό ή σε ένα από τα νησιά".


Αλλά έτσι όπως είναι σήμερα η κατάσταση, δεν έχω καμία επιθυμία να επιστρέψω σε μια κανονική δουλειά”, είπε η 45χρονη.


Παρόλο που προσφέρουν θέσεις εργασίας, κάποιοι εφιστούν την προσοχή ότι τα καταστήματα καφέ και σνακ μπαρ δεν θα οδηγήσουν σε μια διαρκή ανάκαμψη για την Ελλάδα.


“Είμαστε ακόμα μακριά από την επίτευξη του αναπτυξιακού προτύπου της προστιθέμενης αξίας που χρειάζεται η χώρα”, σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Endeavour Χάρης Μακρυνιώτης




Μετάφραση – Απόδοση: LEFTeria-news


In Greece, recovery starts with fast food and coffee

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.