Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

WSJ / RTB. Λεπτομερής ανάλυση του “αισιόδοξου σεναρίου” του Bruegel, ότι η Ελλάδα χρειάζεται “διάσωση” € 40 δις & η περίοδος 2022-2030.




Το blog της Wall Street Journal στις Βρυξέλλες με την ονομασία Real Time Brussels, γράφεται σε συνεργασία του γραφείου Βρυξελλών της  Wall Street Journal και του Dow Jones Newswires, με υπεύθυνο από το 2009, τον Stephen Fidler, ο οποίος στο παρελθόν ήταν ανταποκριτής και συντάκτης των Financial Times και του Reuters.












Τώρα, αναλύει την Έκθεση του Bruegel που αναφέρει ότι η Ελλάδα χρειάζεται ένα νέο bailout αξίας 40 δις.


Διαβάζοντας την ανάλυση πάντως διαπιστώνουμε ότι τα πράγματα είναι πιο άσχημα από ότι μας παρουσιάζονται από τα δελτία των 8 και την κυβερνητική προπαγάνδα., καθώς ακόμη και αυτό το σενάριο φαντάζει στους οικονομολόγους ως «αισιόδοξο», κάνοντας λόγο για μνημόνια και «διασώσεις» και πέρα του 2030.




To think tank Bruegel αναφέρει ότι η Ελλάδα χρειάζεται ένα νέο bailout 40 δις

20 Φεβρουαρίου 2014


Της Gabriele Steinhauser


Η Ελλάδα θα πρέπει να δεχθεί ένα νέο bailout  αξίας  € 40 δις και η ζώνη του ευρώ θα πρέπει να είναι έτοιμη να παραιτηθεί από τις πληρωμές τόκων από την ελληνική κυβέρνηση, αν το χρέος της χώρας παραμείνει πολύ υψηλό, υποστήριξαν οι οικονομολόγοι σε think tank των Βρυξελλών την Πέμπτη.


Σύμφωνα με το έγγραφο που δημοσιεύθηκε από τους οικονομολόγους του Bruegel, η πρόσθετη χαλάρωση των όρων του  bailout της Ελλάδας επί του παρόντος είναι υπό συζήτηση*, η οποία θα εξακολουθούσε να αφήσει την Ελλάδα με το χρέος στο 120% του ΑΕΠ μέχρι το 2022 - πολύ μακριά από το στόχο του «σημαντικά χαμηλότερου από το 110%», που η ζώνη του ευρώ είχε συμφωνήσει με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο το Νοέμβριο του 2012. Μέχρι το 2030, η Ελλάδα θα πρέπει να εκδώσει περίπου € 74 δισεκατομμύρια σε νέα ομόλογα και να εξακολουθεί να έχει μία αναλογία χρέους/ΑΕΠ στο 95%.


Και ο υπολογισμός αυτός βασίζεται σε μιας ανάπτυξη και μία απόδοση του προϋπολογισμό που ακόμη και οι συγγραφείς της έκθεσης οι οικονομολόγοι Zsolt Darvas, André Sapir και Guntram Wolff - παραδέχονται ότι είναι αισιόδοξος.


Για το μοντέλο τους, οι τρεις οικονομολόγοι υπέθεσαν ότι η Ελλάδα θα πιάσει όλους τους στόχους για οικονομική ανάπτυξη και πρωτογενή πλεονάσματα του προϋπολογισμού που περιγράφονται στο πρόγραμμα διάσωσης της. Καθώς προβλέψεις για ανάπτυξη υπάρχουν μόνο μέχρι το 2018, χρησιμοποίησαν μια πρόβλεψη της Consensus Economics για την Ισπανία, για την μετά-περίοδο, ενώ το μακροπρόθεσμο πρωτογενές πλεόνασμα δόθηκε από μια μελέτη του ΔΝΤ για την επιτυχή δημοσιονομική εξυγίανση.


Για την Ελλάδα, αυτό σημαίνει ένα πρωτογενές πλεόνασμα από 3,1%, καθώς και αύξηση του ονομαστικού ΑΕΠ κατά 3,7% την περίοδο 2022-2030. Επιπλέον, η Ελλάδα θα πρέπει να είναι σε θέση να δανείζεται από τις διεθνείς αγορές με επιτόκιο μόλις 2 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από αυτό της Γερμανίας.


Οι πιθανότητες να συμβούν όλα αυτά σε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα είναι αρκετά χαμηλή, προειδοποιούν οι τρεις οικονομολόγοι. (Με οικονομικούς όρους: «Η βασική τροχιά του χρέους είναι εκτεθειμένη σε κινδύνους, οι οποίο μπορούν εύκολα να θέσουν σε κίνδυνο μια πιο ουσιαστική μείωση της αναλογίας του χρέους και μπορούν να το θέσουν ακόμη και σε μια κλιμακούμενη πορεία».)


Αλλαγές στο βασικό σενάριο, όπως μια πτώση μίας ποσοστιαίας μονάδας στη μέση ετήσια ανάπτυξη ή στο πρωτογενές πλεόνασμα ή μια αύξηση μίας ποσοστιαίας μονάδας ων επιτοκίων αγοράς των ελληνικών ομολόγων, θα έφερνε το χρέος της Ελλάδας κοντά στο 120% του ΑΕΠ το 2030. Αυτό το σενάριο θα απαιτούσε επίσης από την κυβέρνηση να αντλήσει το επιβλητικό ποσό των € 145 δισεκατομμυρίων από τις αγορές, αναφέρει το έγγραφο.


Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την μάλλον δύσκολη προοπτική, οι οικονομολόγοι του Bruegel έχουν καταλήξει σε ένα σχέδιο για το επόμενο πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας:


1) Ένα επιπλέον ποσό € 40 δισεκατομμυρίων σε δάνεια θα μπορούσε να κρατήσει την Ελλάδα εκτός αγορών πέρα από το 2030, εφόσον μπορέσει να κρατήσει ένα 4πρωτογενούς πλεονάσματος από το 2022 και μετά και καταφέρει να αυξήσει την στόχευση των € 21 δισεκατομμυρίων από αποκρατικοποιήσεις.


2) Για να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη, η Ευρώπη πρέπει να δαπανήσει πολύ περισσότερα χρήματα επενδύοντας στην Ελλάδα. Για αρχή με την ενίσχυση του κεφαλαίου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.


3) Κυρίως, όμως, η ζώνη του ευρώ θα πρέπει να είναι έτοιμη να «συγχωρήσει» όλες τις πληρωμές τόκων της Ελλάδας επί των δανείων διάσωσης της, σε περίπτωση που αποτύχει να επιτύχει τους στόχους της μείωσης του χρέους, παρά την εκπλήρωση όλων των μεταρρυθμίσεων και των υποσχέσεων περικοπών δαπανών.


Οι οικονομολόγοι του Bruegel υποστηρίζουν ότι η «συγχώρεση» πληρωμών τόκων θα είναι η «λιγότερο μη αποδεκτή» επιλογή για να μειωθεί το χρέος της Ελλάδας. Σε αντίθεση θα μπορούσε να προκριθεί μία άμεση περικοπή στο κεφάλαιο χρέους της Ελλάδα, ή η άμεση συμμετοχή του ταμείου διάσωσης της ευρωζώνης σε ελληνικές τράπεζες, πού θα επέτρεπε στην ευρωζώνη να διατηρεί την πίεση προς την Αθήνα για την κάλυψη άλλων στόχων του προγράμματος.


Δεδομένου ότι οι ανωτέρω πληρωμές τόκων έρχονται σε αντίθεση με τους ισχύοντες κανόνες των κεφαλαίων διάσωσης της ευρωζώνης - και μπορεί να αυξήσει τις ανησυχίες σχετικά με τη νομισματική χρηματοδότηση - οι προτάσεις αυτές θα πρέπει να φέρουν ενδιαφέρουσες συζητήσεις μεταξύ της Ευρώπης και του ΔΝΤ, "μετά το καλοκαίρι".

  
* Αυτό προϋποθέτει ότι οι λήξεις των διμερών δανείων της Ελλάδα από τις άλλες χώρες της ζώνης του ευρώ θα πρέπει να επεκταθούν σε έναν μέσο όρο 50 ετών, και με μείωση των επιτοκίων με το επιτόκιο αναφοράς Euribor 3 μηνών (πολύ κάτω από το κόστος χρηματοδότησης των περισσότερων κυβερνήσεων της ζώνης του ευρώ). Προϋποθέτει, επίσης, ότι η Αθήνα δεν θα πρέπει να αποπληρώσει κανένα από τα δάνεια που έλαβε από τον EFS, μέχρι το 2030.


Μετάφραση - Απόδοση: LEFTeria-news



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΑΠΟ ΤΟ Real Time Brussels


WALL STREET JOURNAL Blog «Τι είναι η εσωτερική υποτίμηση που ανέβασε τιμές & έριξε μισθούς στην Ελλάδα».



WSJ Blog Brussels. Έκθεση στην ΕΕ, αναφέρει "δημοκρατική οπισθοδρόμηση" σε Ελλάδα και Ουγγαρία.




Bruegel Think Tank Says Greece Needs New €40 Billion Bailout

February 20, 2014


By Gabriele Steinhauser

Greece should get a new €40 billion bailout and the euro zone should be prepared to forego interest payments from the government if if the country’s debt remains too high, economists at a Brussels think tank  argued on Thursday.
According to the paper published by economists at Bruegel, the additional easing of Greece’s bailout terms currently under discussion* would still leave Greece’s debt at 120% of gross domestic product by 2022 – far off the target of “substantially lower than 110%” that the euro zone agreed with the International Monetary Fund in November 2012. By 2030, Greece would have to issue some €74 billion in new bonds and still have a debt-to-GDP ratio of 95%.

And this calculation is based on a growth and budget performance that even the paper’s authors – economists Zsolt Darvas, André Sapir and Guntram Wolff – concede is optimistic. For their model, the three economists assumed that Greece would hit all targets for economic growth and primary budget surpluses outlined in its bailout program. Since growth forecasts only exist until 2018, they used a Consensus Economics forecast for Spain for the period after that, while the long-term primary surplus was taken from an IMF study on successful fiscal consolidations (more details on p. 6).
For Greece, that means a primary surplus of between 3.1% as well as nominal GDP growth of 3.7% from 2022 to 2030. In addition, Greece would have to be able to borrow on international markets at an interest rate of just 2 percentage points above that of Germany.

The chances of all this happening over such a long period are pretty low, the three economists warn. (In economist speak: “The baseline debt trajectory is exposed to risks, which can easily jeopardize a more significant reduction in the debt ratio and may even put it on an escalating path.”)
Changes to the baseline scenario, such as a 1-percentage-point drop in average annual growth or primary surplus or a 1-percentage-point increase in market rates on Greek bonds, would keep Greece’s debt close to 120% of GDP in 2030. That scenario would also require the government to raise a whopping €145 billion on the markets, the paper says.
Given this rather dire outlook, the Bruegel economists have come up with a plan for Greece’s next bailout program:
1) An extra €40 billion in loans should keep Greece out of the market beyond 2030, as long as it can keep a 4% primary surplus from 2022 onward and manages to raise the targeted €21 billion from privatizations.
2) To kick-start growth, Europe needs to spend much more money investing in Greece, for starters by boosting the capital of the European Investment Bank.
3) Crucially, however, the euro zone should be ready to forgive Greece all interest payments on its bailout loans, should it fail to reach its debt-reduction targets despite fulfilling all reform and spending promises.


The Bruegel economists argue that forgiving interest payments would be the “least unacceptable” option for bringing down Greece’s debt. In contrast to an outright cut to the principal of Greece’s debt, or having the euro zone’s bailout fund take direct stakes in Greek banks, it would allow the euro zone to maintain pressure on Athens to meet its other program targets.
Given that foregoing interest payments goes against the current rules of the euro zone’s bailout funds – and may raise concerns about monetary financing – those proposals should make for interesting discussions between Europe and the IMF “after the summer.”
The paper also modeled the debt sustainability of Ireland and Portugal and urges Lisbon to seek a precautionary credit line when it exits its current bailout program in May. The economists also warn that disappointing growth and higher spending could require Portugal’s debt to be restructured in the future.
Follow @gksteinhauser on Twitter.

* That assumes that the maturities on Greece’s bilateral loans from other euro zone countries will be extended to an average 50 years, and interest rates are cut to the benchmark 3-month Euribor (far below the funding costs of most euro-zone governments). It also assumes that Athens won’t have to repay any of the loans it received from the European Financial Stability facility, the interim euro-zone bailout fund, until 2030.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.