Το blog της Wall Street Journal στις Βρυξέλλες με την ονομασία Real Time Brussels, γράφεται σε συνεργασία
του γραφείου Βρυξελλών της Wall Street Journal και
του Dow Jones Newswires,
με υπεύθυνο από το 2009, τον Stephen Fidler, ο οποίος στο παρελθόν ήταν ανταποκριτής
και συντάκτης των Financial Times και του Reuters.
Στις 23 Απριλίου 2012, ασχολήθηκε με την έννοια της εσωτερικής υποτίμησης και την καταστροφή που έφερε στην Ελλάδα.
Στις 25 Σεπτεμβρίου 2013 δημοσίευσε μια Έκθεση σχετικά με την "δημοκρατική οπισθοδρόμηση" μελών της ΕE αναφέροντας την Ελλάδα.
Τώρα, αναλύει την Έκθεση του Bruegel που
αναφέρει ότι η Ελλάδα χρειάζεται ένα νέο bailout αξίας € 40 δις.
Διαβάζοντας την ανάλυση πάντως διαπιστώνουμε ότι τα πράγματα είναι
πιο άσχημα από ότι μας παρουσιάζονται από τα δελτία των 8 και την κυβερνητική
προπαγάνδα., καθώς ακόμη και αυτό το σενάριο φαντάζει στους οικονομολόγους ως
«αισιόδοξο», κάνοντας λόγο για μνημόνια και «διασώσεις» και πέρα του 2030.
To think tank Bruegel αναφέρει
ότι η Ελλάδα χρειάζεται ένα νέο bailout € 40 δις
20 Φεβρουαρίου 2014
Της Gabriele Steinhauser
Η Ελλάδα θα πρέπει να δεχθεί ένα νέο bailout αξίας € 40 δις και η ζώνη του ευρώ θα πρέπει να είναι έτοιμη να παραιτηθεί από τις πληρωμές τόκων από την ελληνική κυβέρνηση, αν το χρέος της χώρας παραμείνει πολύ υψηλό, υποστήριξαν οι οικονομολόγοι σε think tank των Βρυξελλών την Πέμπτη.
20 Φεβρουαρίου 2014
Της Gabriele Steinhauser
Η Ελλάδα θα πρέπει να δεχθεί ένα νέο bailout αξίας € 40 δις και η ζώνη του ευρώ θα πρέπει να είναι έτοιμη να παραιτηθεί από τις πληρωμές τόκων από την ελληνική κυβέρνηση, αν το χρέος της χώρας παραμείνει πολύ υψηλό, υποστήριξαν οι οικονομολόγοι σε think tank των Βρυξελλών την Πέμπτη.
Σύμφωνα με το έγγραφο που δημοσιεύθηκε από τους οικονομολόγους του Bruegel,
η πρόσθετη χαλάρωση των όρων του
bailout της Ελλάδας επί του παρόντος είναι υπό συζήτηση*, η οποία θα εξακολουθούσε να
αφήσει την Ελλάδα με το χρέος στο 120% του ΑΕΠ μέχρι το 2022 - πολύ μακριά από το στόχο του «σημαντικά χαμηλότερου από το 110%», που η
ζώνη του ευρώ είχε συμφωνήσει με το
Διεθνές Νομισματικό Ταμείο το
Νοέμβριο του 2012. Μέχρι το 2030, η Ελλάδα θα πρέπει να εκδώσει περίπου € 74 δισεκατομμύρια σε
νέα ομόλογα και να εξακολουθεί να έχει μία αναλογία χρέους/ΑΕΠ στο 95%.
Και ο υπολογισμός αυτός βασίζεται σε μιας ανάπτυξη και μία απόδοση του προϋπολογισμό που
ακόμη και οι συγγραφείς της έκθεσης – οι οικονομολόγοι
Zsolt Darvas, André
Sapir και Guntram
Wolff - παραδέχονται
ότι είναι αισιόδοξος.
Για το μοντέλο τους, οι τρεις οικονομολόγοι υπέθεσαν ότι
η Ελλάδα θα πιάσει όλους τους στόχους για οικονομική ανάπτυξη και πρωτογενή
πλεονάσματα του προϋπολογισμού που
περιγράφονται στο πρόγραμμα διάσωσης της. Καθώς προβλέψεις
για ανάπτυξη υπάρχουν μόνο μέχρι
το 2018, χρησιμοποίησαν μια πρόβλεψη της Consensus Economics για την Ισπανία,
για την μετά-περίοδο, ενώ το μακροπρόθεσμο
πρωτογενές πλεόνασμα δόθηκε από μια
μελέτη του ΔΝΤ για την επιτυχή δημοσιονομική εξυγίανση.
Για την Ελλάδα, αυτό σημαίνει ένα πρωτογενές
πλεόνασμα από 3,1%, καθώς και αύξηση του ονομαστικού ΑΕΠ κατά 3,7%
την περίοδο 2022-2030. Επιπλέον, η
Ελλάδα θα πρέπει να είναι σε θέση
να δανείζεται από τις διεθνείς
αγορές με επιτόκιο μόλις 2 ποσοστιαίες μονάδες
πάνω από αυτό της Γερμανίας.
Οι πιθανότητες να συμβούν όλα αυτά σε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα είναι αρκετά χαμηλή, προειδοποιούν οι τρεις οικονομολόγοι. (Με οικονομικούς όρους: «Η βασική τροχιά του
χρέους είναι εκτεθειμένη σε
κινδύνους, οι οποίο μπορούν εύκολα να θέσουν σε κίνδυνο μια πιο ουσιαστική μείωση της αναλογίας του χρέους και μπορούν να
το θέσουν ακόμη και σε μια κλιμακούμενη πορεία».)
Αλλαγές στο βασικό σενάριο, όπως μια πτώση μίας
ποσοστιαίας μονάδας στη μέση ετήσια ανάπτυξη ή στο πρωτογενές πλεόνασμα ή μια αύξηση μίας ποσοστιαίας
μονάδας ων επιτοκίων αγοράς των ελληνικών ομολόγων,
θα έφερνε το χρέος της Ελλάδας κοντά στο 120%
του ΑΕΠ το 2030. Αυτό
το σενάριο θα απαιτούσε επίσης
από την κυβέρνηση να αντλήσει το επιβλητικό
ποσό των € 145 δισεκατομμυρίων από τις αγορές, αναφέρει το έγγραφο.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την μάλλον δύσκολη προοπτική, οι οικονομολόγοι του Bruegel έχουν καταλήξει σε ένα σχέδιο για το επόμενο πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας:
1) Ένα
επιπλέον ποσό € 40 δισεκατομμυρίων σε δάνεια θα μπορούσε να κρατήσει την Ελλάδα εκτός αγορών πέρα από το
2030, εφόσον μπορέσει να
κρατήσει ένα 4%
πρωτογενούς πλεονάσματος από το 2022 και μετά
και καταφέρει να αυξήσει την
στόχευση των € 21 δισεκατομμυρίων
από αποκρατικοποιήσεις.
2) Για να δώσει ώθηση
στην ανάπτυξη, η Ευρώπη πρέπει να
δαπανήσει πολύ περισσότερα χρήματα επενδύοντας στην Ελλάδα.
Για αρχή με την ενίσχυση
του κεφαλαίου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας
Επενδύσεων.
3) Κυρίως, όμως,
η ζώνη του ευρώ θα πρέπει να είναι έτοιμη να «συγχωρήσει» όλες τις πληρωμές τόκων της Ελλάδας επί των δανείων διάσωσης
της, σε περίπτωση που αποτύχει
να επιτύχει τους στόχους της μείωσης του χρέους, παρά την εκπλήρωση όλων των μεταρρυθμίσεων και των υποσχέσεων περικοπών δαπανών.
Οι οικονομολόγοι του
Bruegel υποστηρίζουν ότι η «συγχώρεση»
πληρωμών τόκων θα είναι η
«λιγότερο μη αποδεκτή» επιλογή για να μειωθεί το χρέος της Ελλάδας. Σε αντίθεση θα μπορούσε να προκριθεί μία άμεση περικοπή στο κεφάλαιο χρέους της Ελλάδα, ή η άμεση συμμετοχή του ταμείου διάσωσης της
ευρωζώνης σε ελληνικές τράπεζες,
πού θα επέτρεπε στην ευρωζώνη να διατηρεί την πίεση προς την Αθήνα για την κάλυψη άλλων στόχων του προγράμματος.
Δεδομένου ότι οι
ανωτέρω πληρωμές τόκων έρχονται σε αντίθεση με τους ισχύοντες κανόνες
των κεφαλαίων διάσωσης
της ευρωζώνης - και
μπορεί να αυξήσει τις ανησυχίες σχετικά με τη νομισματική χρηματοδότηση
- οι προτάσεις αυτές θα πρέπει να φέρουν ενδιαφέρουσες συζητήσεις
μεταξύ της Ευρώπης και του ΔΝΤ, "μετά το καλοκαίρι".
* Αυτό προϋποθέτει
ότι οι λήξεις των διμερών δανείων της Ελλάδα από τις άλλες χώρες της ζώνης του ευρώ θα πρέπει να
επεκταθούν σε έναν μέσο όρο 50 ετών, και με μείωση
των επιτοκίων με το επιτόκιο αναφοράς Euribor 3 μηνών (πολύ κάτω από το κόστος χρηματοδότησης
των περισσότερων κυβερνήσεων της ζώνης του ευρώ). Προϋποθέτει,
επίσης, ότι η Αθήνα δεν θα πρέπει να
αποπληρώσει κανένα από τα δάνεια που έλαβε από τον EFS, μέχρι
το 2030.
Μετάφραση - Απόδοση: LEFTeria-news
WALL STREET JOURNAL Blog «Τι είναι η εσωτερική υποτίμηση που
ανέβασε τιμές & έριξε μισθούς στην Ελλάδα».
WSJ Blog Brussels. Έκθεση στην ΕΕ, αναφέρει
"δημοκρατική οπισθοδρόμηση" σε Ελλάδα και Ουγγαρία.
Bruegel
Think Tank Says Greece Needs New €40 Billion Bailout
February
20, 2014
By Gabriele
Steinhauser
Greece
should get a new €40 billion bailout and the euro zone should be prepared to
forego interest payments from the government if if the country’s debt
remains too high, economists at a Brussels think tank argued on Thursday.
According to the paper published by
economists at Bruegel, the additional easing of Greece’s
bailout terms currently under discussion* would still leave Greece’s debt at
120% of gross domestic product by 2022 – far off the target of “substantially
lower than 110%” that the euro zone agreed with the International Monetary Fund
in November 2012. By 2030, Greece would have to issue some €74 billion in new
bonds and still have a debt-to-GDP ratio of 95%.
And this calculation is based on a
growth and budget performance that even the paper’s authors – economists Zsolt
Darvas, André Sapir and Guntram Wolff – concede is optimistic. For their model,
the three economists assumed that Greece would hit all targets for economic
growth and primary budget surpluses outlined in its bailout program. Since
growth forecasts only exist until 2018, they used a Consensus Economics
forecast for Spain for the period after that, while the long-term primary
surplus was taken from an IMF study on successful fiscal consolidations (more
details on p. 6).
For Greece, that means a primary
surplus of between 3.1% as well as nominal GDP growth of 3.7% from 2022 to
2030. In addition, Greece would have to be able to borrow on international
markets at an interest rate of just 2 percentage points above that of Germany.
The chances of all this happening
over such a long period are pretty low, the three economists warn. (In
economist speak: “The baseline debt trajectory is exposed to risks, which can
easily jeopardize a more significant reduction in the debt ratio and may even
put it on an escalating path.”)
Changes to the baseline scenario,
such as a 1-percentage-point drop in average annual growth or primary surplus
or a 1-percentage-point increase in market rates on Greek bonds, would keep
Greece’s debt close to 120% of GDP in 2030. That scenario would also require
the government to raise a whopping €145 billion on the markets, the paper says.
Given this rather dire outlook, the
Bruegel economists have come up with a plan for Greece’s next bailout program:
1) An extra €40 billion in
loans should keep Greece out of the market beyond 2030, as long as it
can keep a 4% primary surplus from 2022 onward and manages to raise the
targeted €21 billion from privatizations.
2) To kick-start growth, Europe
needs to spend much more money investing in Greece, for starters by
boosting the capital of the European Investment Bank.
3) Crucially, however, the
euro zone should be ready to forgive Greece all interest payments on its
bailout loans, should it fail to reach its debt-reduction targets
despite fulfilling all reform and spending promises.
The Bruegel economists argue that
forgiving interest payments would be the “least unacceptable” option for
bringing down Greece’s debt. In contrast to an outright cut to the principal of
Greece’s debt, or having the euro zone’s bailout fund take direct stakes in
Greek banks, it would allow the euro zone to maintain pressure on Athens to
meet its other program targets.
Given that foregoing
interest payments goes against the current rules of the euro zone’s bailout
funds – and may raise concerns about monetary financing – those proposals
should make for interesting discussions between Europe and the IMF “after the summer.”
The paper also modeled the debt
sustainability of Ireland and Portugal and urges Lisbon to seek a precautionary
credit line when it exits its current bailout program in May. The economists
also warn that disappointing growth and higher spending could require
Portugal’s debt to be restructured in the future.
* That
assumes that the maturities on Greece’s bilateral loans from other euro zone
countries will be extended to an average 50 years, and interest rates are cut
to the benchmark 3-month Euribor (far below the funding costs of most euro-zone
governments). It also assumes that Athens won’t have to repay any of the loans
it received from the European Financial Stability facility, the interim
euro-zone bailout fund, until 2030.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.