Σκληρή μάχη για την πρώτη θέση στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ναυπήγησης νέων πλοίων δίνουν τους τελευταίους μήνες Κίνα και Νότια Κορέα, με την πρώτη να διατηρεί το προβάδισμα. Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, παρά την κρίση, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας XRTC, εμφανίζονται να έχουν εν ισχύ ναυπηγικό πρόγραμμα 611 πλοίων (ενδέχεται να υπάρχει αλλαγή του αριθμού προς τα κάτω λόγω ακυρώσεων και να μην έχουν γίνει γνωστές) με συνολική χωρητικότητα 57,9 εκατ. dwt, σε ναυπηγεία κυρίως των δύο παραπάνω χωρών.
Ειδικότερα, στο βιβλίο των κινεζικών ναυπηγείων στην παρούσα χρονική στιγμή, σύμφωνα με τον οίκο G. Moundreas S.A., υπάρχουν παραγγελίες 2.386 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 149,1 εκατ. dwt, ενώ τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας την 1η Φεβρουαρίου 2012 είχαν υπό παραγγελία 1.103 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 106,6 εκατ. dwt. Τέλος, τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας, που τα τελευταία χρόνια έχουν πέσει στην 3η θέση, έχουν στο βιβλίο παραγγελιών τους 684 πλοία, χωρητικότητας 52,7 εκατ. dwt.
Ναυλομεσιτικοί οίκοι υποστηρίζουν ότι τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας «μπορεί να κερδίσουν περισσότερους πελάτες σε σχέση με τα αντίστοιχα της Κίνας, καθώς κατασκευάζουν και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) για τα οποία υπάρχει μεγάλη ζήτηση τους τελευταίους μήνες, η οποία εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατακόρυφα τα επόμενα δύο έτη».
«Χτίζουν» σε Κορέα-Κίνα
Οι Έλληνες εφοπλιστές, όπως αναφέρεται σε έρευνα της εταιρείας XRTC, στα τέλη του 2011 είχαν υπό υλοποίηση πρόγραμμα κατασκευής 611 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 57.924.690 εκατ dwt. Ειδικότερα, τα 306 πλοία «χτίζονται» στη Νότια Κορέα, ενώ σε κινεζικά ναυπηγεία κατασκευάζονται 267. Στην τρίτη θέση των προτιμήσεων των Ελλήνων εφοπλιστών έρχονται τα ιαπωνικά ναυπηγεία, στην τέταρτη θέση τα ινδικά, στην πέμπτη θέση έρχεται το Βιετνάμ, στην έκτη οι Φιλιππίνες, ενώ στην όγδοη θέση βρίσκεται η Ελλάδα όπου κατασκευάζεται ένα πλοίο συνολικής χωρητικότητας 15 χιλιάδων τόνων.
Ειδικότερα, στο βιβλίο των κινεζικών ναυπηγείων στην παρούσα χρονική στιγμή, σύμφωνα με τον οίκο G. Moundreas S.A., υπάρχουν παραγγελίες 2.386 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 149,1 εκατ. dwt, ενώ τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας την 1η Φεβρουαρίου 2012 είχαν υπό παραγγελία 1.103 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 106,6 εκατ. dwt. Τέλος, τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας, που τα τελευταία χρόνια έχουν πέσει στην 3η θέση, έχουν στο βιβλίο παραγγελιών τους 684 πλοία, χωρητικότητας 52,7 εκατ. dwt.
Ναυλομεσιτικοί οίκοι υποστηρίζουν ότι τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας «μπορεί να κερδίσουν περισσότερους πελάτες σε σχέση με τα αντίστοιχα της Κίνας, καθώς κατασκευάζουν και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) για τα οποία υπάρχει μεγάλη ζήτηση τους τελευταίους μήνες, η οποία εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατακόρυφα τα επόμενα δύο έτη».
«Χτίζουν» σε Κορέα-Κίνα
Οι Έλληνες εφοπλιστές, όπως αναφέρεται σε έρευνα της εταιρείας XRTC, στα τέλη του 2011 είχαν υπό υλοποίηση πρόγραμμα κατασκευής 611 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 57.924.690 εκατ dwt. Ειδικότερα, τα 306 πλοία «χτίζονται» στη Νότια Κορέα, ενώ σε κινεζικά ναυπηγεία κατασκευάζονται 267. Στην τρίτη θέση των προτιμήσεων των Ελλήνων εφοπλιστών έρχονται τα ιαπωνικά ναυπηγεία, στην τέταρτη θέση τα ινδικά, στην πέμπτη θέση έρχεται το Βιετνάμ, στην έκτη οι Φιλιππίνες, ενώ στην όγδοη θέση βρίσκεται η Ελλάδα όπου κατασκευάζεται ένα πλοίο συνολικής χωρητικότητας 15 χιλιάδων τόνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.