Italian, Greek shippers behind flow of gasoil to Syria
Reuters Middle East – Tue, Mar 5, 2013
Ιταλοί και Έλληνες πλοιοκτήτες, πίσω απο την ροή πετρελαίου στην Συρία.
Ιταλοί και Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραδώσει περίπου 112.000 τόνους πετρελαίου εσωτερικής καύσης, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα, στο λιμάνι Μπανιάς στη Συρία το Φεβρουάριο, σύμφωνα με στοιχεία που παρέχονται από εφοπλιστή (ναυλωτή) και επιβεβαιώθηκαν με τη χρήση δορυφορικών δεδομένων παρακολούθησης.
Η Συρία έχει αποκοπεί από τους συνήθεις προμηθευτές της διυλισμένων
προϊόντων λόγω των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση στην εμπορία και διακίνηση πετρελαίου
προϊόντων λόγω των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση στην εμπορία και διακίνηση πετρελαίου
Ωστόσο, δεν είναι παράνομο να παραδώσες καύσιμα, όπως πετρέλαιο εσωτερικής καύσης στην Συρία, καθώς είναι απαραίτητο για να διατηρηθεί η οικονομία στην ζωή και τουλάχιστον μια Ιταλικά και μία Ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία εξακολουθεί να στέλνει τα πλοία στην Συρία.
Η παροχή καυσίμου, ωστόσο, θεωρείται αμφιλεγόμενη, δεδομένου ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να τροφοδοτήσει βαρέα οχήματα, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται από το στρατό.
Το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου εσωτερικής καύσης που παραδίδεται στη Συρία έφτασε από γειτονικές χώρες, τον Λίβανο και την Τουρκία, καθώς η ροή καυσίμων από τον τερματικό σταθμό του Kulevi στη Γεωργία, έχει μειωθεί από την έναρξη του έτους.
Το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου εσωτερικής καύσης που παραδίδεται στη Συρία έφτασε από γειτονικές χώρες, τον Λίβανο και την Τουρκία, καθώς η ροή καυσίμων από τον τερματικό σταθμό του Kulevi στη Γεωργία, έχει μειωθεί από την έναρξη του έτους.
Η ροή παραδόσεων έχει επιταχυνθεί από την έναρξη του έτους, όταν ένα οικονομικό σχέδιο από την κυβέρνηση της Συρίας να απελευθερώσει τις εισαγωγές βασικών προϊόντων, όπως σιτηρά και καύσιμα, εφαρμόστηκε.
Τον Ιανουάριο, ανώτεροι αξιωματούχοι της Συρίας είχαν ξεκινήσει να επιτρέπουν σε ιδιωτικές εταιρείες να εισάγουν καύσιμα και σχεδίαζαν την εξάλειψη δασμών σε πολλά βασικά αγαθά για την αντιμετώπιση των ελλείψεων, την ραγδαία αύξηση των τιμών και τη δυστυχία, εν μέσω ενός εμφυλίου πολέμου.
Μετάφραση:LEFTeria-news
UPDATE 1-Italian, Greek shippers behind flow of gasoil to Syria
Ακριβώς την ίδια πρακτική, είχαμε δει και στον εμφύλιο της Λιβύης, από Έλληνα εφοπλιστή.
Διαβάζουμε σχετικό δημοσίευμα από το newstoday.gr , τον Απρίλιο του 2011.
Το «Equator» θα μεταφέρει φορτίο αξίας 125 εκτ. δολαρίων - Κομβική για την παγκόσμια οικονομία η έμμεση εμπλοκή της Ελλάδας.
Μια λεπτομέρεια που πέρασε στα «ψιλά» γράμματα των διεθνών ΜΜΕ που καλύπτουν τις εξελίξεις στη Λιβύη, ενδεχομένως να σημαίνει πολλά πράγματα για την εμπλοκή της Ελλάδας στην αντίσταση των ανταρτών κατά του καθεστώτος του Μουαμάρ Καντάφι και εγείρει ερωτήματα για το τι συμβαίνει στο διπλωματικό παρασκήνιο των επαφών του «τριγώνου» Καντάφι-Δύσης-Αντικαθεστωτικών.
Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό στα διεθνή ΜΜΕ, χθες κατέφτασε στο λιμάνι Marsa al Hariga στην ανατολική Λιβύη, κοντά στον πετρελαϊκό κόμβο της πόλης Τομπρούκ, η οποία ελέγχεται από τους αντικαθεστωτικούς, το πρώτο τάνκερ μεταφοράς πετρελαίου. Από τη στιγμή που οι αντάρτες καταφέρουν να ανοίξουν εμπορικούς οδούς με το πετρέλαιο που ελέγχουν, τότε αυτομάτως θα βρουν νέα σημαντική πηγή χρηματοδότησης της μάχης τους κατά του Καντάφι.
Σύμφωνα με το Bloomberg, επρόκειτο για το πλοίο «Equator», ιδιοκτησίας της ελληνικής εταιρείας «Dynacom Tankers Management, Ltd.» (DTM), της οποίας ιδρυτής και πρόεδρος είναι ο κύριος Γιώργος Προκοπίου. Σύμφωνα με την ίδια πηγή η DTM είναι η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφορών με πλοία τάνκερ στην Ελλάδα.
Το πλοίο έφτασε στον προορισμό του στις 14:00 (τοπική ώρα), σύμφωνα με την AISLive Ltd., που εποπτεύει τις κινήσεις μεταγωγικών πλοίων. Το μήκους 274 μέτρων τάνκερ ήρθε από την Ερυθρά Θάλασσα και πέρασε στη Μεσόγειο από τη Διώρυγα του Σουέζ της Αιγύπτου. Το εν λόγω φορτίο εκτιμάται ότι έχει αξία της τάξης των 125 εκατ. δολαρίων, δεδομένων των τιμών της αγοράς και της χωρητικότητας του συγκεκριμένου δεξαμενόπλοιου. Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα από "Τα Νέα" το Equator µισθώθηκε από την εταιρεία εµπορίας πετρελαίου Vitol SA, µε έδρα τη Γενεύη, η οποία αρνήθηκε κάθε σχόλιο, όπως και η Dynacom. Σύμφωνα με την ίδια αναφορά εκπρόσωπος της Agoco, της ελεγχόµενης από τους αντάρτες πετρελαϊκής εταιρείας, δήλωσε πως το τάνκερ θα κατευθυνθεί στην Κίνα.
Σε σχετική αναφορά του το BBC λέει ότι το Equator έφτασε στην Τομπρούκ υπό την προστατευτική εποπτεία του Κατάρ που λειτούργησε ως «μεσάζων» σε αυτήν τη διαδικασία. Να υπενθυμίσουμε ότι την Παρασκευή 1η Απριλίου το Κατάρ συμφώνησε με τους αντικαθεστωτικούς να λειτουργήσει ως «μεσάζων» στην εξεύρεση πιθανών αγοραστών του αργού πετρελαίου που έχουν στον έλεγχό τους, καθώς και να δημιουργήσει ένα λογαριασμό όπου οι πληρωμές από την εμπορική συναλλαγή του πετρελαίου αυτού θα κατατίθενται από τους αγοραστές.
Το πετρέλαιο από την Τομπρούκ των ανταρτών θα καταλήξει κατά πάσα πιθανότητα σε ευρωπαϊκά διυλιστήρια που είναι τα καταλληλότερα για να το επεξεργαστούν, όπως αναφέρει το BBC. Διευκρινίζει επίσης, ότι το αργό πετρέλαιο πρέπει να βρίσκεται σε μια διαρκή κίνηση, προκειμένου να αποφευχθεί η πήξη του μέσα στους λιβυκούς αγωγούς.
Η έμμεση εμπλοκή της Ελλάδας στην εξαγωγή πετρελαίου και πάλι από τη Λιβύη μπορεί να αποδειχτεί κομβική για την παγκόσμια οικονομία. Σύμφωνα με το Bloomberg, η τιμή του πετρελαίου Brent έπεσε προχθές για πρώτη φορά μετά από τέσσερις ημέρες διαπραγμάτευσης στο ανταλλακτήριο του Λονδίνου, εν μέρει επειδή διέρρευσαν πληροφορίες ότι θα υπάρξει «ανακούφιση» στα προβλήματα εξαγωγής πετρελαίου από τη Λιβύη. Το λιβυκό Brent έπεσε κατά 72% στα 390.000 βαρέλια την ημέρα μέσα στον Μάρτιο, το χαμηλότερο επίπεδο από το 1962, σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg.
Το τελευταίο μάλιστα, επικοινώνησε με εκπρόσωπο της DTM στην Αθήνα, όπου είναι η έδρα της εταιρείας, ο οποίος δεν έκανε κανένα σχόλιο για την εμπλοκή της ελληνικής εταιρείας στην εξαγωγή πετρελαίου των αντικαθεστωτικών και άρα την χρηματοδότηση του αγώνα τους.
Η «Dynacom Tankers Management, Ltd.» ιδρύθηκε το 1991 και τα γραφεία της είναι στη Γλυφάδα, ενώ έχει παραρτήματα και σε Βομβάη, Νέο Δελχί, Σιγκαπούρη και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και εταιρεία-αντιπρόσωπο στο Πεκίνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.