Σάββατο, 19 Ιανουαρίου 2013

Η Παγκόσμια & η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές επικαλούνται νεα στοιχεία & ζητούν να ξανανοίξει ο φάκελος της τραγωδίας της Helios Airways.

 
EΛΛΑΔΑ
 
ΝΙΚΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
 
19.1.2013

Ζητούν να ξανανοίξει ο φάκελος της τραγωδίας της Helios Airways.

Η Παγκόσμια και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές επικαλούνται νέα στοιχεία.

Magnify Image


Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) , ζητούν γραπτώς από τον Έλληνα πρέσβη στο Βέλγιο και από τους Έλληνες υπουργούς Δικαιοσύνης και  Μεταφορών να ανοίξει εκ νέου ο φάκελος της έρευνας για την τραγωδία τη Helios Airways, κατόπιν εμφάνισης νέων στοιχείων.

Η ETF και η ITF κάνουν λόγο για «ποινικοποίηση του δυστυχήματος» και αποκαλούν «υπερβολικό τον ζήλο ως προς την δίωξη των επαγγελματιών των αερομεταφορών σε Ελλάδα και Κύπρο».

Οι δυο Ομοσπονδίες αναφέρονται στην έρευνα του δυστυχήματος της πτήσης HCY 522 των Κυπριακών αερογραμμών Helios Airways, όταν το Boeing 737-31S που εκτελούσε την πτήση συνετρίβη στις 14 Αυγούστου 2005, στο Γραμματικό Αττικής, με νεκρούς 115 επιβάτες και το εξαμελές πλήρωμα.

 Στις επιστολές, που απέστειλε στις 14 Ιανουαρίου, ο Γενικός Γραμματέας της ETF , Eduardo Chagas και ο Γενικός Γραμματέας της ITF,  David Cockroft, αναφέρουν:

 «Έχει υποπέσει στην αντίληψή μας ότι η ελληνική έκθεση σχετικά με την έρευνα του αεροπορικού δυστυχήματος, φαίνεται κατάφωρα εσφαλμένη, όσον αφορά την αιτία αυτού του δυστυχήματος και τα υποτιθέμενα λάθη ή παραλείψεις του πληρώματος ... Δυστυχώς η εμμονή της Ελληνικής AAI & ASB να αρνείται να ανοίξει εκ νέου την έρευνα του δυστυχήματος, παρά τα νέα και σημαντικά στοιχεία, αφήνουν τα πραγματικά αίτια του συμβάντος, απαρατήρητα».

Οι Γ.Γ. των Ομοσπονδιών αναφέρονται στην Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων και στο πόρισμα 216 σελίδων που εξέδωσε, σχετικά με τις συνθήκες του δυστηχήματος, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε σε μορφή PDF.

 Στην συνέχεια των επιστολών, οι Γενικοί Γραμματείς Cockroft και Chagas σημειώνουν ότι «ως εκ τούτου, έγιναν  ισχυρισμοί και αποδόθηκαν ποινικές διώξεις κατά του Βούλγαρου Αρχικυβερνήτη  Ianko Stoimenov. Ο Κυβερνήτης αυτός, ήταν γνωστός στον Κλάδο μας ως πρότυπο για τον επαγγελματισμό του και ως ένα πρόσωπο που αφιερώθηκε στην ασφάλεια της αεροπορίας.

Το Τμήμα μας στην Βουλγαρία, το FTTUB, δηλώνει την εμπιστοσύνη του στην αθωότητα του Αρχικυβερνήτη Ianko Stoimenov και την υποστήριξή του στον νομικό του αγώνα.....Πιστεύουμε ακράδαντα ότι το Δικαστήριο στην Αθήνα πρέπει να εξετάσει όλα τα στοιχεία που του τέθηκαν υπόψιν και πρέπει να εκδώσει την ετυμηγορία του αμερόληπτα και συναισθηματικά αδέσμευτα. "

 Οι επιστολές επίσης προειδοποιούν ότι αυτή η διαστρέβλωση της έρευνας, θα προβεί επιζήμια για την κουλτούρα της ασφάλειας της αεροπορικής βιομηχανίας.

Σύμφωνα με την πρωτόδικη απόφαση, το δικαστήριο έκρινε ενόχους για συνειδητή ανθρωποκτονία από αμέλεια, τους: Δημήτρη Πανταζή, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Γιώργο Κικκίδη, Διευθυντή Πτητικών Επιχειρήσεων, Γιάνκο Στοϊμένοφ, Αρχιπιλότο της εταιρείας, ενώ ο Αλαν Ιργουιν., ο μηχανικός της εταιρείας που έλεγξε το αεροσκάφος την ημέρα της μοιραίας πτήσης, κρίθηκε ένοχος για ασυνείδητη ανθρωποκτονία από αμέλεια.

Συνολικά το δικαστήριο, στον καθένα, επέβαλε ποινή φυλάκισης 123 ετών, με ποινή βάσης τα 3 έτη, για το πρώτο θύμα και επιπλέον 1 έτος για κάθε ανθρώπινη ζωή που χάθηκε στην αεροπορική τραγωδία.

http://www.lifo.gr/now/greece/21661

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.