«Η θέση της Ελλάδας, καθώς και των λιμανιών του Πειραιά και
της Θεσσαλονίκης ειδικότερα, ως ένα σημαντικό ευρωπαϊκό σημείο εισόδου για τις
εισαγωγές από την Ασία, κάνουν τον έλεγχο των Ελληνικών σιδηροδρόμων και των
δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, πολύ σημαντικές από γεωπολιτική άποψη».
Και όλα αυτά ενώ βγήκε στην δημοσιότητα Έκθεση της Ευρωπαικής Ρυθμιστικής Αρχής που αναφέρει ότι σχεδόν όλες οι χώρες της Ευρώπης
, έχουν το σιδηροδρομικό έργο σε κρατικά χέρια.
Fierce
battle expected by suitors of TRAINOSE, Thessaloniki port
Tuesday, 02 July 2013
The
sell-off of Greek railways is coming to the fore after state privatization fund
TAIPED set the process in motion on Friday, while sources suggest that interest
has already been expressed by the Russian railways, Chinese groups and European
corporations.
Σκληρή μάχη αναμένεται από τους μνηστήρες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και
του Λιμένα Θεσσαλονίκης
Το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων έρχεται στο προσκήνιο αφότου το κρατικό ταμείο ιδιωτικοποιήσεων ΤΑΙΠΕΔ έθεσε την διαδικασία σε κίνηση την Παρασκευή, ενώ πηγές δείχνουν ότι ενδιαφέρον έχει ήδη εκφραστεί από ρωσικούς σιδηροδρόμους, κινέζικες και ευρωπαϊκές εταιρείες.
Το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων έρχεται στο προσκήνιο αφότου το κρατικό ταμείο ιδιωτικοποιήσεων ΤΑΙΠΕΔ έθεσε την διαδικασία σε κίνηση την Παρασκευή, ενώ πηγές δείχνουν ότι ενδιαφέρον έχει ήδη εκφραστεί από ρωσικούς σιδηροδρόμους, κινέζικες και ευρωπαϊκές εταιρείες.
Μεταξύ των επιχειρήσεων
από τη Δυτική Ευρώπη, που κοιτούν
προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με πηγές από το Υπουργείο Μεταφορών, είναι η SNCF Γαλλίας, η Trenitalia
της Ιταλίας και Deutsche Bahn
της Γερμανίας .Ορισμένοι αξιωματούχοι δεν αποκλείουν τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας, για παράδειγμα, από τους Ρώσους με Γαλλικές ή άλλες
δυτικοευρωπαϊκές εταιρείες, ενώ
αναφέρεται ότι υπήρξαν και επαφές
μεταξύ Κινέζων και Ρώσων αξιωματούχων
για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά
το πρόσφατο παρελθόν.
Η θέση της Ελλάδας,
καθώς και των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ειδικότερα, ως ένα
σημαντικό ευρωπαϊκό σημείο εισόδου για τις εισαγωγές από την Ασία, κάνουν τον
έλεγχο των Ελληνικών σιδηροδρόμων και των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας,
πολύ σημαντικές από γεωπολιτική άποψη.
Ενώ η κινεζική Cosco
Pacific θεωρείται ως ο σοβαρότερος υποψήφιος για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.),
σκληρή μάχη αναμένεται να λάβει χώρα σχετικά με το μερίδιο ελέγχου
του Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ)
και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο επικεφαλής της Cosco, Captain Wei Jiafu εξέφρασε
το ενδιαφέρον της εταιρείας του για
την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον
πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά την
περασμένη εβδομάδα με την ευκαιρία της επίσκεψής του στην Ελλάδα για το άνοιγμα του Dock
III στον Πειραιά, τον οποίο η Cosco παρέδωσε τουλάχιστον τρία
έτη πριν από την προθεσμία και
θα τον ελέγχει μέσω της θυγατρικής της, της Piraeus Container Terminal (SEP).
Μια μέρα πριν η
επένδυση αξίας 150 εκατομμύρια ευρώ
ξεκινήσει επίσημα, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής
Χατζηδάκης δήλωσε ότι ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την
εταιρεία διαχείρισης Rosco, θα
κηρυχθεί εντός των επόμενων δύο εβδομάδων, μετά την επίλυση όλων των νομικών ζητημάτων ανάμεσα στην Ελλάδα και στις Βρυξέλλες.
Οι κύριοι λόγοι για
τους οποίους η διαδικασία
ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν
ξεκίνησε νωρίτερα ήταν οι κρατικές επιδοτήσεις, όπως η απορρόφηση
των ζημιών από το
κράτος, η διαγραφή των χρεών
και η αύξηση του
μετοχικού κεφαλαίου. Οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα θέματα αυτά
φαίνεται να έχουν έρθει σε ικανοποιητικό αποτέλεσμα, που επιτρέπει να
προχωρήσει η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και
της Rosco.
Σύμφωνα με πηγές κοντά
στη διαδικασία, ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορά το 100%
των μετοχών της σιδηροδρομικής
επιχείρησης, η οποία χρησιμοποιεί επίσης περισσότερα από 1.500 χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου.
Μετάφραση: LEFTeria-news
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ
ΠΙΝΑΚΑΣ & ΈΚΘΕΣΗ
Ευρωπαικής Ρυθμιστικής Αρχής. Σχεδόν όλες οι χώρες της Ευρώπης , έχουν το
σιδηροδρομικό έργο σε κρατικά χέρια.
ΟΣΕ.Οι ιδιώτες
εργολάβοι ζητούν 6 εκατομμύρια,για επισκευές 230 χιλιάδων!
ΟΣΕ. Ιδιώτης
εργολάβος ζητουσε 90 χιλιαδες ευρω,για ζημιά 260 ευρώ,την οποία επισκεύασε
τελικά σιδηροδρομικός!
Among the
companies from Western Europe eyeing railway operator TRAINOSE, according to
sources from the Transport Ministry, are France’s SNCF, Italy’s Trenitalia and
Germany’s Deutsche Bahn. Some officials do not rule out the creation of
a consortium, for instance by the Russians with a French or other Western
European company, while there have also been contacts reported between Chinese and
Russian officials for TRAINOSE in the recent past.
The
emergence of Greece, and the ports of Piraeus and Thessaloniki in particular,
as a major European point of entry for imports from Asia makes the control of
Greek railways and of the country’s two biggest ports very significant in
geopolitical terms.
While
Chinese group Cosco Pacific is seen as the biggest contender for the
privatization of the Piraeus Port Authority (OLP), a fierce battle is
anticipated to take place over the controlling stake in Thessaloniki Port
Authority (OLTH) and for TRAINOSE.
Cosco chief
Captain Wei Jiafu expressed his company’s interest in the sale of TRAINOSE to
Prime Minister Antonis Samaras last week on the occasion of his visit to Greece
for the opening of Dock III in Piraeus, which Cosco delivered three years ahead
of deadline and will control through its subsidiary, Piraeus Container Terminal
(SEP).
One day
before the 150-million-euro investment was officially launched, Development
Minister Costis Hatzidakis had said that the tender for TRAINOSE and for
carriage management company Rosco would be proclaimed within the next two
weeks, following the resolution of all legal issues between Greece and
Brussels.
The main
reasons why the privatization process for TRAINOSE did not start earlier were
state subsidies, such as the absorption of losses by the state, the writing off
of debts and the share capital increase. Negotiations with the European
Commission on these issues appear to have been satisfactorily concluded,
allowing for the sale of TRAINOSE and Rosco to go ahead.
According
to sources close to the process, the tender for TRAINOSE concerns a 100 percent
stake in the railway operator, which also utilizes more than 1,500 kilometers
of the railway network.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.