Tο χρυσάφι της θάλασσας βρίσκεται για τις μεγάλες οικογένειες της ελληνικής ναυτιλίας στο φυσικό αέριο και στα πλοία μεταφοράς του, τα LNG.
Η ζήτηση για τη μεταφορά φορτίων υγροποιημένου αερίου αυξάνεται με αλματώδεις ρυθμούς από χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Βρετανία, με αποτέλεσμα από το καλοκαίρι οι ημερήσιοι ναύλοι να έχουν εκτοξευθεί κατά 60.000 δολάρια.
Ενώ τον Ιούνιο ένα LNG εξασφάλιζε ναύλους 110.000 την μέρα, πριν από λίγες μέρες έσπασε και το φράγμα των 150.000 δολαρίων. Μάλιστα υπάρχουν εκτιμήσεις ότι το 2012 οι ναύλοι αυτών των πανάκριβων ως επένδυση πλοίων, θα φθάσουν στα επίπεδα των 200.000 δολαρίων τη μέρα.
Για να γίνει αντιληπτό ποια απόσταση χωρίζει πλέον αυτά τα πλοία από την υπόλοιπη αγορά των τάνκερ, αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι ένα Vlcc δηλαδή ένα τάνκερ μεγαλύτερο των 200.000 τόνων, σήμερα βρίσκει απασχόληση με 20.000 δολάρια τη μέρα και εκτιμάται ότι τέτοιες τιμές θα διατηρηθούν τουλάχιστον για τους επόμενους 12 με 18 μήνες.
Αυτός είναι όπως φαίνεται ο λόγος που μεγάλοι Έλληνες γύρισαν το 2011 πολλές παραγγελίες τους για την κατασκευή Vlcc σε LNG, ενώ άλλοι με μεγάλη ρευστότητα και καλές διασυνδέσεις με τις τράπεζες αποφάσισαν να μπουν στο «παιχνίδι».
Το 2011 έγινε σε παγκόσμιο επίπεδο ρεκόρ επενδύσεων για την κατασκευή νέων LNG. Παραγγέλθηκαν συνολικά 53 πλοία, από τα οποία οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν τα 24 επενδύοντας περί τα 3,5 δισ. δολάρια. Την ίδια στιγμή σχεδόν γύρισαν την πλάτη στα παραδοσιακά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και στα παραδοσιακά τάνκερ.
Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές γίνονται «κυνηγοί» LNG καλύπτοντας το 2011 με τις παραγγελίες τους το 50% σχεδόν του συνόλου των νέων συμφωνιών που έκλεισαν διεθνώς για τα περιζήτητα αυτά πλοία.
Απο άρθρο της Αγγελικής Καλλή για την Ημερησία
Απο άρθρο της Αγγελικής Καλλή για την Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.